September 17, 2007

K-Scuk

Ke svým příspěvkům o prázdninových akcích, na kterých jsem byl, musím zařadit i tuto: K-Scuk. Tím nejspíš zakončuji velkoakční příspěvky a budu nejspíš dál psát své postřehy o okolí. Toto soustředění totiž výrazně zastiňuje většinu organizovaných akcí, na kterých jsem se ve svém životě objevil, a tak se plně a hrdě zařazuje mezi KSP soustředko i skvělou ŠMF.
Každá taková akce na vrcholu je prostě nej a jen její specifika určují, v čem člověka nejvíc osloví. KSP mi otevřelo oči do nového světa, dalo mi energii (a největší spánkový deficit, kdy vůbec) přemýšlet, má z těch tří asi nejkvalitnější přednášky. ŠMF je zato nej v herním světě, spousta zajímavých situací a plnost s kvalitou celého programu spojené se spoustou pozitivně energicky naladěných lidí dává čas strávený na soustředku neskutečně krátký.

A teď K-Scuk - brněnské soustředko seminářů informatického, fyzikálního a ekologického. Mohl jsem si myslet, že už mě nemůže nic tak nadchnout a oslovit, ale jako vždy jsem se mýlil. Vždy se nejspíš najde něco, co člověku v jeho fázi života fakt sedne. A pokud je to něco nového, je to něco extra... Něco mi to dá.
Tohle bylo pro mě nejfilosofičtěji zaměřené soustředko vůbec. Jakože já rád přemýšlím, filosofuji si. Nevím, čemu to mám přisoudit, snad části ekologického programu, snad všeobecné koncepci her a přednášek, možná charakteru instruktorů, kteří nám fakt hezky provětrali hlavy. Učili jsme se takové základní věci, které by člověk měl znát a umět, přesto se je ve škole nenaučí. Kooperace v týmu, rozdělení základních funkcí, celá psychologie tohoto problému. Vše bylo prověřeno spoustou her, fakt mi to hodně dalo. Nejen něco, o čem bych mohl přemýšlet. Přednáška a hry na decentralisaci - přidali kooperaci v týmu hodně. Trocha telepatie, poslechu ostatních taky nechyběla... Prostě dokonalá teorie spojená s praxí.
Každému, kdo má tu možnost, vřele doporučuji řešit brněnské korespondenční semináře, abyste se mohli dostat na tohle soustředko příští rok. Mě už to mine...

Po takovýhle zážitcích mám sto chutí křičet na některé části světa. Troufám si tvrdit, že mě tyto akce připravili na život mnohem víc než nějaká střední škola (možná i gymnasium). Jsem rád, že jsem se jich účastnil, byl bych jinak teď mnohem chudší. Přijde mi, že mnohé školy (včetně té naší) jsou v tomto ohledu velice neefektivní pro vzdělávání mladých lidí...

No comments: