September 26, 2007

Windows Vista

Včera jsem reinstalovával zpět z Windows Vista na Windows XP. Důvodů je k tomu několik - no vlastně mnoho. Bylo to vážně k vzteku, ale přiznám se, že nyní jsem po dlouhé době (ten měsíc s Vistou mi přijde vskutku jako enormně dlouhý zážitek) zase klidný, spokojený a usměvavý. Myslím, že opravdu klidný budu až se konečně dokopu k tomu, abych si nainstaloval Linux, ale to udělám až na svém notebooku, který si nejspíš pořídím tak nejdřív na konci letního semestru...

Nechci tu vyjmenovávat všechny důvody, možná vyplyne na povrch má neznalost, možná má uživatelská nezkušenost, možná hloupost. Nicméně nemůžu vynechat to praktické, co každý asi pocítí...
1) Při každém druhém spuštění nějakého programu musím několikráte odsouhlasit, že fakt chci ten program spustit, obzvlášť pokud ho spouštím "As Administrator". Jinak má program omezená práva a např. neumí mazat soubory či co. Nechápu proč mám jako uživatel, který je přihlášen v systému jako admin, ještě navíc odklikávat takové kraviny!?
Tohle odťukávání se týká zejména instalace programů, takže ač nainstalovat systém je poměrně krátká záležitost, připravit ho potom pro rozumné užití mi trvalo (jako nezkušenému) další HODINY...
Co je na tom tak špatné? Že se to nedá vypnout????????!!!!!!!!
2) Nefunguje mi tu spousta programů, nebo fungují špatně. Fakt jsem možná hloupý uživatel, ale myslím, že většina uzná, že jsem si s tím zrovna já hrál až až a přesto se mi to nepodařilo. Jmenovitě Nero Burning ROM, ZAlarm. Co mi fungovalo špatně - Strong DC++, Skype. Musel jsem často dát procesu maximalní priority v systému, aby vůbec něco rozumného dělal. Voser, ne?
3) Malá poznámka k přehlednosti systému. Jak je oblíbeným zvykem Microsoftu, program má možná vychytané některé věci oproti předchozím versím, je o něco rychlejší. Zato má úplně stejné funkce jako dřív s tím rozdílem, že teď je najdete někde úplně jinde. To, co nám vyprávěl na Albeři správce sítě, jak takhle funguje Office 2007, je svatá pravda, sám jsem si to měl tu smůlu vyzkoušet. Pro Vistu to platí úplně stejně. Ono ne, že by ta funkce (hledaný program) byl někde jinde. On se jmenuje jinak a člověk se k němu reálně dostane o dvě úrovně dál, což v přepočtu pro Vistu znamená přibližně 2,5x + 5 víc kliknutí myši a to nepočítám hledání!

Shrnutí? Už nikdy víc. Nezmiňuji tu pořád spousty drobností, které když se na chvilku zamyslím, mi hned zaplňují mysl (Task Manager se zapíná složitěji; Systém si přejmenuje disky, aby byl na C:\...) - je toho přehršel. A klady? Možná pár nových šikovných funkcí, ale u Visty jsem nic nenašel. Je tu nové - ovládání hlasem. Ale tuto funkci neshledávám šikovnou... :)
Možná ještě jedna šikovnost (tak trochu) - samozřejmě jsem zkoušel pirátskou versi, systém mě skutečně donutil ho opustit, po nějaké době se prostě nespustil, že jsem nevyplnil Product Key. Milý systéme, s radostí!
K tomuto, opravdu, držel jsem se ho zub nehet, zkoušel jsem to nějak přechcat, nějaké cracky, ale asi jsem si s tím nedal záležet, nefachalo mi to... Moje štěstí. Nicméně systém mi dovolil (když nic jiného) přístup na internet, abych si mohl koupit jeho klíč. Což mi umožnilo malým trikem zkopírovat všechna data na druhý disk a v klidu napsat "Format C:"... :D

3 comments:

eeris said...

Ach jo, tys uz to smazal??? Ja jsem chtel ten krap videt :'(
Na druhou stranu, na tvym miste bych asi udelal totez :)

Anonymous said...

Smutnej příběh...;)

Anonymous said...

Vista Sajraj

Legálna Vista je pomalšia ako nelegálna

HP6820S+ VISTA = nikdy viac