October 16, 2007

Fatalní změna

Jak fatální je pro náš život smrt? Co pro každého z nás znamená život? Život náš či těch v našem okolí... Uvědomujeme si, jak jsme složité a nenahraditelné organismy?
Mrtvý člověk v nás zanechá živou stopu, zvýrazní se nám chvíle a pocit, který jsme měli, když jsme ho naposled viděli. Je snadné propadnout představám, že se s tou osobou znovu bavíte, nějak se zase potkáte. Zůstane ve vás navždy ten pocit, který z ní máte.
Když se mám s někým dlouho nevidět, chci se s ním vždy rozloučit v dobrém, protože vím, že jinak mi pak v mysli o něm kolují špatné myšlenky a dlouho se z nich nedostanu, třeba vůbec, dokud se s tím človíčkem znovu neuvidím a nějak neusmířím. Může mi to dost nabourat představu o něm, takový nevyřešený problém. Může mi poničit můj vztah k němu - náš vztah. Proto se chci loučit v dobrém.
Smrt je fatální odloučení. Může přijít nečekaně. Chci mít dlouhodobě dobrý vztah se všemi. Je zničující mít dlouho nevyřešené problémy, mohou přerůst ve zvyk a úplně změnit náš pohled na svět...

No comments: