November 24, 2007

Negativní vlny

Taky máte pocit, že na vás dneska doléhá zvláštní nálada? Je to snad tím, že je měsíc v úplňku? Probudil jsem se krásně, v půl jedné, s úsměvem na tváři. Hned se na mě ale ze všech stran vyřítila spousta výčitek a stížností. Tolik negativní energie najednou už jsem dlouho nebyl nucen absorbovat. Dost se to ve mně mísí, vysílám teď zvláštní vlny. Zvláštní den.
Kdy negaci odrážet a kdy ji absorbovat? Odražením se zpravidla nic neřeší, pak se z vás stává útočník. To není dobré, máte pak co dělat sami s tím, co se vám před chvilkou nelíbilo. Vzniká boj, hádka. Záleží jen na síle a vznikají škody, jaký to má smysl? Absorbování už je možná mnohem lepší řešení, ale málokdo to umí. Sám to vydržím jen chvíli, pak se ve mně začíná tvořit energie trpkosti, bolesti a musím se jí nějak zbavit. Chtělo by to se pak naučit někam ten jed vyplivnout, odpouštět. To mi nikdy moc nešlo... Meditace, bezpodmínečná láska, očišťování. Každý by se měl pravidelně psychicky očišťovat, je to jako když se umažete... Taky se jdete pak umýt. Abyste sami třeba někoho neumazali, to se vám stane snadno, člověk je často v psychickém kontaktu s ostatními.
Co se ještě nabízí? Princip aikidó, vyhnout se útoku úplně, nenechat se zasáhnout. To je umění, musíte ale velmi předvídat a bystře reagovat. Navíc to ale naštve útočníka. Je to možná jistá ignorace jeho vědomí, vypotřebuje svou sílu naprázdno. Udělá to příště znovu, dokud se neunaví. Je to asi ale nejpraktičtější řešení.
Jak najít dobrou kombinaci těchto tří principů? Možná že bych měl pro blízké lidi, pro negace, kterým se nevyhnu, naučit se dobře absorbovat. Je to skvělé cvičení na následné očišťování, zkusím to, nejde mi to. Je škoda takové lidi pak zraňovat. Čas od času ale, a taky ve všech ostatních případech, je dobré využít principů aikida. Každý si ublíží jen tak, jak chtěl ublížit vám. A vás to bude stát minimalní úsilí. Ano, i to chce velký cvik. Mám ještě v životě co dělat...

2 comments:

eeris said...

A jeste je otazka, jakej pristup volit, kdyz tu negativni energii poustis ty sam...(ton, kterym je prispevek psanej, me dohnal k tyhle poznamce; kazdopadne neni myslena specificky na tebe, alebrz obecne)
A jinak, nechci bejt negativista, ale zkontroluj pravopis ;)

Meldath said...

Ano, ale tak vlastně touto otázkou se zabývám v průběhu celého toho článku. Když si pozorně přečteš jednotlivé možnosti, všude předpokládám, že ty sám nechceš pouštět žádnou negativní energii, protože to ubližuje. Aspoň já nechci - tedy zejména nevědomě, neovladatelně.
Jistě je také dobrý předmět zkoumání, kdy vlastně má smysl na někoho pouštět negativní vlnu. Schválně. Zajimavá otázka.

Díky za pozn. k pravopisu :D Je docela vtipné, že tady se nemůžu odvolat na rychlost psaní, je to prostě chyba. Zajímavé...
Asi taky stojí zato si po sobě někdy to, co napíšu, taky přečíst.