June 19, 2011

O filosofii, jak ji miluji

Rozumět modernosti.
Pochopit, v čem spočívají úskalí dnešní doby.
Naučit se vidět věci z nadhledu, v jejich celkovosti.
Sledovat směřování dneška.

Znát sám sebe.
Žít z vlastního pramene, u sebe samého.
Být sám sobě věrný.

Jako student i učitel naplňovat podstatu vzdělávání.
Vidět smysl.

A hlavně - nenechat se otrávit :)

To vše je pro mě filosofie, která mi byla darována skvělou učitelkou, kterou miluji, úžasným autentickým člověkem, profesorkou Annou Hogenovou. Za poslední rok, co jsem chodil na její přednášky, mi dala více než znalosti, schopnosti či dovednosti.

Otevřela mě. Probudila mě.

Pro pocítění jejího učení, podívejte se třeba na tento rozhovor, přečtěte si třeba následující článek anebo se přijďte příští rok podívat na nějakou její přednášku na HTF či PedF UK. Velmi doporučuji!

4 comments:

Dula said...

Úžasný rozhovor s takovou charismatickou osobností. Paní je nábožensky založená?

Meldath said...

Otázka, kterou jsem jí nikdy nepoložil... Myslím ale, že na tom snad ani tolik nezáleží :) Nebo ano?

Anasis said...

Dokonalé, myslím že to vysvětluje vše.

Dula said...

Mě by to docela zajímalo.. :)