December 20, 2006

Negativní energie

Co nesnáším? Nemám rád lidi, co jsou na mě oškliví. Nemám rád lidi, co mě nemají rádi. Když někoho nového potkám, s někým se seznámím, sám k němu chovám jen neutrální postoj a v rámci společenské konverzace s ním zpravidla hledám společný svět, ve kterém nám bude oběma dobře. Tak proč jsou někteří lidé, co nemají rádi už od začátku. Co se jim něco nelíbí, nesnáší, mají předsudky... Fakt mě dožírá, když někdo někomu schválně hází klacky pod nohy, ubližuje, toť však jen ze škodolibosti!
Nesnáším nesnášenlivost... Není pak ale pravda, že bych měl nesnášet i sám sebe? Možná bych to měl v sobě nějak překonat a mít pochopení i pro takové...
Nebýt všech ošklivostí, které nás potkávají, nevěděli bychom, jaký je svět krásné místo.

6 comments:

Anonymous said...

A sam na lidi nikdy nejsi osklivy? (tim nijak nepopiram to, ze "osklive" lidi nemas rad, jen nekomu jako ten osklivy clovek muzes pripadat ty)
"ze skodolibosti"...to se vetsinou uvadi, kdyz neznas duvod, proc to ten clovek dela. Treba ma ten clovek nejaky duvody, co ty neznas - nebo jinak, kolik znas lidi, co se k ostatnim chovaj spatne jen ze skodolibosti? (tim zas nerikam, ze musim schvalovat ty jejich opravdove duvody; jen mi prijde neuspokojivy oduvodnit si jejich motivaci prostou skodolibosti)
"Možná bych to měl v sobě nějak překonat a mít pochopení i pro takové..." - jak jsi velkorysy, o velecteny ;-)
"Nebýt všech ošklivostí, které nás potkávají, nevěděli bychom, jaký je svět krásné místo." - zni to tvrzeni hezky, ale myslis, ze vazne, ze ti nejubozejsi lidi si sveta ceni nejvic?

Janie said...

Jy bych to s tou skodolibosti tak neodsuzovala. Mozna bych to trochu upravila, ale ted me nenapada to spravne slovni spojeni. Nicmene, myslim, ze co se tyce toho hazet nekomu klacky pod nohy, skodolibost prece jen nejakou tu roli hraje a podle me ne zrovna nepodstatnou.
.....
Jo, už mě to napadlo. Nazvala bych to "obyčejným lidským hnusectvím" ;-)

Meldath said...

Dobře, asi jsem se málo jasně vyjádřil, pokusím se to přiblížit v nějaké další úvaze... Nicméně to, co sem píšu, se snažím co nejlépe promyslet, inu, ne vždy se mi to povede jednoznačně formulovat. Snad ale, kdo se snaží, pochopí mou myšlenku...
Řeknu možná ještě toto: Když už něco dělám, snažím se to dělat pořádně. A myslím, že to má smysl pro každého.

Anonymous said...

Byla sem tu, juch=)Už umim hledat na netu. Jak žiješ, more? Tež nemám ráda, když sou na mě lidi bezdůvodně oškliví. Třeba matka mě zcela bezdůvodně tepe, že moc chlastám. tož tě péro Laupi

Anonymous said...

jsi zlý, protože máš předsudky vůči lidem, co jsou ošklivý a zlí
tzn. jsi proti sobě samému :-)

Meldath said...

:D
Zdáš se aspoň pochopení mé myšlenky blíže než ostatní... :)